Twitter lanserar sin prenumeration på nytt – dyrare för Appleanvändare
Twitter lanserar en ny version av sin prenumerationsservice Twitter Blue på måndag.
Tidigare försök att lansera servicen, som ger användare ett verifierat blått märke, har gått i stöpet. Till exempel började bolaget sälja märken till vem som helst, vilket ledde till många verifierade fejkkonton – och flera mem.
Den nya servicen ger användare det blåa märket efter att de blivit verifierade. Den låter också användare redigera publicerade tweetar och ladda upp HD-videor.
För företag blir märket guldfärgat och myndigheter och statliga organisationer får ett grått märke.
Månadsavgiften är högre för de som använder Apple. Twitter har inte förklarat varför det är så, men det kan enligt medier handla om att jämna ut avgifter i App Store.
Elon Musk säger upp över 3 000 på Twitter – grupptalan kräver längre varsel
En dags varsel är inte lagligt, säger jurist.
Källor: Reuters, AFP
Utrikes
Trots tal om att minimera riskerna – Volkswagen satsar stort på Kina
Tyska bolag går mot strömmen.
Venezuela röstar för att annektera ett område lika stort som Baltikum – i grannlandet
Grannlandet är en betydligt mindre stat med nyfunnen olja.
Spotify säger upp 17 procent av personalen: ”Nödvändigt”
1 500 får sparken efter att 800 tidigare i år fått kicken.
Kriget i Ukraina trissade upp efterfrågan på vapen i fjol – men vapenhandeln i minskade
Nedgången som störst i väst.
”En allt mer rasistisk atmosfär”, säger demonstranter i Paris – Frankrike skärper villkoren för att stanna i landet
Risken för islamistiska och högerextrema terrordåd har ökat.
Kiss går i Abbas fotspår – ska bli odödliga med hjälp av virtuella avatarer
Samarbetar med företaget bakom Abba Voyage.