Hoppa till huvudinnehåll

Östnyland

Turistbyrån utmanar Lovisaborna att beskriva hemstaden

Från 2016
skeppsbron i lovisa
Bildtext Skeppsbron hör till Lovisas sommarsevärdheter.
Bild: Yle/Stefan Härus

Sommarkampanjen ”Lov is a …” har kört i gång i Lovisa. Fram till den 20 juni kan Lovisaborna delta i kampanjen som går ut på att beskriva hemstaden.

Lovisa turistbyrå utmanar invånarna att beskriva vad Lovisa är, genom att göra meningen ”Lov is a …” fullständig med ett eget favoritförslag.

Som exempel kan nämnas ”Lov is a … summer paradise”, ”Lov is a rose garden” eller ”Lov is a cosy town”.

De bästa förslagen trycks på bildekaler som ska marknadsföra Lovisa. Det går också att ge förslag på finska och engelska.

Förslagen tas emot fram till den 20 juni. Man kan skicka dem till lilian.jarvinen@loviisa.fi eller info@loviisa.fi. Man kan också skriva in förslagen på Lovisa turistbyrås Facebooksida eller som ett privatmeddelande på Facebook.

Bildekaler kan hämtas från Lovisa turistbyrå efter midsommaren. De delas ut hela sommaren eller så länge lagret räcker till.

Turistbyrån påpekar att dekalerna endast ska klistras på fönsterytor, inte på målade ytor.

Stadsfullmäktiges ordförande Arja Isotalo, stadsstyrelsens ordförande Mia Heijnsbroek-Wirén och stadsdirektör Olavi Kaleva har redan nu klistrat de första testdekalerna på sina bilars bakfönster.

Diskussion om artikeln