Tusentals har hittat till Lovisas kundservicekontor
Kunderna har hittat Lovisa stads kundservicekontor Lovinfo som öppnade i början av mars.
Under det första halvåret betjänade Lovinfo cirka 5 000 kunder. Huvudsakligen besöker kunderna kontoret på Mariegatan, men de hör också av sig per telefon eller e-post.
Mest har kunderna skött ärenden som har att göra med byggnadstillsyn, medborgarinstituten och fritidsväsendet.
Lovinfo sköter också stadens telefonväxel. Från början av mars har växel besvarat cirka 28 000 samtal.
Lovinfo har ett brett fält med uppgifter. I vissa fall betjänar kundservicekontoret också stadens egen personal.
Verksamhetssättet är nytt både för kunderna och för staden. Utgående från den respons som Lovisa har fått har verksamheten kommit bra i gång.
– Vi har naturligtvis ännu mycket att finslipa och vårt uppgiftsfält utvecklas kontinuerligt, säger stadens kommunikationschef Lilian Andergård-Stenstrand.
Också turistbyrån finns under samma tak som Lovinfo. Turistbyrån betjänade cirka 2 000 kunder från juni till augusti.