Stormossens mobilapplikation fick pris — över 4000 användare har laddat ner den
Stormossen har lanserat en avfallsbranschens första mobilapplikationer som bland annat innehåller ett mobilt kundkort. Applikationen tilldelades Österbottens handelskammares pris, digitala språng 2017.
Med applikationen kan Stormossens kunder bland annat se alla återvinningsstationer, ekopunkter och nyckelkärl på en karta. Kunderna får tips om sopsortering, återvinning och avfallshantering.
Applikationen har funnits ett halvt år, har drygt 4000 användare.
- Vi har själva känt att vi är på rätt väg och applikationen har gett oss en bättre kontakt med våra kunder. Den här utnämningen är ett fint erkännande, säger Stormossens kommunikationschef Nina Lindman.
Kundkortet finns nu i mobilen
Stormossens avfallsstationer har årligen ungefär 77 000 besökare.
- Den största föredelen med applikationen är nog att kundkortet nu finns i telefonen, som alla alltid har med sig, säger Lindman.
Efter nyår fortsätter arbetet med applikationen och förbättringar inom bland annat sorteringsguiden och kartfunktionen är under arbete.
Österbottens handelskammare väljer varje år ett Digitalt språng. Utmärkelsen kan gå till ett företag eller sammanslutning som effektiverat sin verksamhet med hjälp av digitalisering.
- Avfallsbranschen upplevs inte alltid som särskilt intressant och vi hoppas att det här exemplet inspirerar företag inom olika branscher att överväga en utveckling av sin verksamhet och en förbättring av kundupplevelsen med hjälp av digitaliseringen, säger Österbottens handelskammares direktör Paula Erkkilä i ett pressmeddelande.