Så här uppmärksammar medier och företag kvinnodagen
Flera medier och företag uppmärksammar i dag den internationella kvinnodagen.
Här är några exempel:
I Helsingfors har varuhuset Stockmann döpt om sig till Stockwomann.
Alltför många kvinnor upplever yttre tryck på hur de borde se ut. Kampanjen som börjar på kvinnodagen uppmuntrar kvinnor att ifrågasätta definitioner på hur de ska uppföra sig.
Som ansikte utåt för kampanjen fungerar skådespelaren Seela Sella som kan ses i Stockmanns annonser i varuhuset och i tidningar.
Helsingin Sanomat uppmärksammar att bara en tredjedel av dem som framträder i tidningens artiklar är kvinnor.
Tidningen åskådliggör det genom att lämna två tredjedelar av första sidan tom.
HS förbinder sig vid att öka kvinnornas andel i sina artiklar.
Tidningen Karjalainen har döpt om sig till Karjalatar.
Radiokanalen Iskelmä spelar bara inhemska kvinnliga artisters musik hela dagen från klockan sex på morgonen till midnatt.
Hamburgerkedjan McDonalds har vänt sitt W uppochner så att det blir ett W till den internationella kvinnodagens ära. Det har inte ändå skett i Finland.