Så här ser årets babylåda ut – finländarna fick för första gången rösta fram mönstret för uteoverallen
Innehållet i årets moderskapsförpackning är i stort sett detsamma som tidigare år, även om antalet produkter är något mindre än i fjol. Nytt för i år är en body med förlängningsdel och en produkt vars utseende röstats fram av publiken.
Moderskapsförpackningen årsmodell 2020 innehåller sammanlagt 56 produkter för familjer med nyfödda barn. Innehållet i förpackningen offentliggjordes i dag, fredag.
Förpackningens innehåll förändras varje år, bland annat på basis av kundrespons.
I år hade publiken ändå för första gången möjlighet att påverka innehållet genom en omröstning - nämligen mönstret för uteoverallen.
Det mönster som vann fick överlägset flest av de totalt 9 300 rösterna.
I årets babylåda finns plagg i neutrala färger som är lätta att kombinera, men också kläder i pigga färger och mönster. En ny produkt i årets förpackning är en body med löstagbar förlängningsdel.
Årets moderskapsförpackning har utformats av Ilona Partanen. Designen heter Blåbär med mjölk och är ett av de vinnande bidragen i den planeringstävling för unga designer som FPA ordnade år 2017.
Årets mammalåda börjar delas ut tidigast i maj-juni.
Källa: FPA