Hoppa till huvudinnehåll

Utrikes

Norskt teleföretag önskade kund till helvetet

Från 2012
Uppdaterad 14.06.2013 12:24.
Bild: Yle Victoria Wirén

Den 16-åriga Maiken Fredriksen ringde och klagade till det norska teleföretaget Telenor. Kundtjänsten skickade ett sms där de hoppades att hon "brinner i helvetet".

Fredriksen ringde till kundmottagaren och ville ha sms-varningar om när hon överskridit sin månatliga beloppsgräns. Kundmottagaren hänvisade till en app hon kunde ladda ner, men Fredriksen insisterade på sms.

Kundmottagaren sa till henne att vara "lite hjälpsam" varpå Fredriksen lade på luren.

Kort efteråt svarade kundmottagaren till Mette Fredriksen Iversen, Maikens mamma, via ett sms. Det löd: "Maken till fräckhet. Hoppas du brinner i helvetet."

- Jag blev mållös och faktiskt lite skrämd, säger hon till den norska tidningen Verdens Gang.

En ursäkt uteblev tills pressen tog upp sms:et. Nu har Telenors kommunikationschef Tor Odland personligen bett om ursäkt till Fredriksen. De tänker ändå byta abonnemang.