Hoppa till huvudinnehåll

Eurovision

Tysklands Glorious överlägsen på Youtube

Från 2013
Uppdaterad 03.05.2016 12:09.
Bild: EBU / Thomas Hanses

Tysklands eurovisionsbidrag leder överlägset i visningar på Youtube. Men det har visat sig att antalet tittare inte garanterar framgång i tävlingen.

Låten Glorious av Cascada har hittills samlat tre miljoner tittare, medan inget annat bidrag ens når upp till två miljoner visingar.

Popularitet på Youtube är trots allt inget säkert tecken på framgång i själva Eurovisionen. Montenegros bidrag Igranka av bandet Who See gick inte vidare till final i tisdagens semifinal, fast låten hade lockat nästmest tittare på Youtube, 1,5 miljoner.

Finlands bidrag, Krista Siegfrieds ligger medelhögt på listan på Youtube-visningar med ungefär 300 000 tittare.

Bland annat Azerbajdzjan och Danmark har också samlat över en miljon tittare på Youtube.

Den interaktiva grafiken finns inte längre tillgänglig och har därför tagits bort från artikeln 15.12.2020.

Krista uppträder i tävlingens andra semifinal i Malmö på torsdagen.