Nu vill hälsostationen ha din smiley
Happy or Not? Det är frågan då man besöker hälsotjänsterna i Borgå härefter. Nu kan man ge sitt svar genom att trycka på en knapp.
Happy or Not är en tjänst med vilken en kund kan visa sitt nöje, alternativt missnöje, efter ett besök. Nu har hälsotjänsterna i Borgå tagit i bruk Happy or Not, för att kunderna snabbt och enkelt ska kunna ge respons.
För att visa sin åsikt efter ett besök trycker kunden helt enkelt på en glad eller ledsen smiley, och personalen kan sedan enkelt sammanställa kundresponsen.
- Mätresultaten visar hur vår verksamhet lyckas ur kundens synpunkt och utgör ett viktigt redskap för att utveckla verksamheten, säger social- och hälsovårdssektorns utvecklingschef Päivi Mäkimartti.
Smileyapparaterna finns på hälsostationerna, tandkliniken i Näse, Fredsgatans rådgivningshus, avdelning 3 i hälsocentralsjukhuset och på social- och familjetjänsternas verksamhetsställe i Konstfabriken.
Smileyapparaten har redan hunnit förundra en del Borgåbor, vilket man kan se i följande Twitterstatus: