Hoppa till huvudinnehåll

Raseborg marknadsför sig i ny kampanj

Reklamkampanj i huvudstadsregionen
Raseborg har i flera repriser marknadsfört sig i huvudstadsregionen. Den här bilden är från år 2009. Reklamkampanj i huvudstadsregionen Bild: JCDecaux reklamkampanj

Invånare från Raseborg kommer att synas och höras i en ny marknadsföringskampanj som Raseborgs stad genomför under våren och sommaren. Målgruppen för kampanjen ”Nytt liv och nytt hem utanför ring III” finns i Nyland, särskilt huvudstadsregionen.

I kampanjen berättar fem familjer och företagare från Raseborg om hur deras liv i staden är.

Staden hoppas att Raseborg ska uppfattas som en plats att bo och vara verksam på. Man riktar sig alltså till både familjer och företagare.

Reklam i radio och via video

Merparterna av inflyttarna till Raseborg kommer från huvudstadsregionen och då är det naturligt att rikta marknadsföringen till mediekanaler där man kan nå dessa målgrupper, säger stadens informatör Marie Sandberg i ett pressmeddelande.

Det innebär att Raseborg gör reklam för sig både i radio och i videoform. Radioreklamen kommer att höras i Radio Citys kanal Iskelmä med en bred lyssnarkrets bland 35-60 åringar i Nyland. Dessutom har staden en kampanjsida på iskelma.fi där också stadens reklamvideo kommer att synas.

Videon finns också på stadens webbplats och på sociala medier.

Läs också

Nyligen publicerat - Västnyland