Everton spelar iklädda nya tröjor redan i söndagens match mot Manchester United. Alla i Everton är lyckliga över att få arbeta med ett så kreativt varumärke, säger klubbens vd Robert Elstone.
Redan på söndag kommer det att stå ”Angry Birds” på Evertons tröjärmar.
Samarbetet mellan Everton och den finländska spelgiganten Rovio offentliggjordes några timmar innan bortamatchen mot Manchester United.
Avtalet med Everton är mångårigt, skriver Rovio i ett pressmeddelande.
– Vi ser fram emot att föra in Angry Birds i den engelska högstaligan i fotboll, säger Rovios marknadsföringschef Ville Heijari.
👕 | #EFC has signed a shirt sleeve partnership with @Rovio - the games giant behind the @AngryBirds franchise.
— Everton (@Everton) September 17, 2017
➡️ https://t.co/g9B82dwYwC pic.twitter.com/3Exw4NrcPE
Den här säsongen möjliggjordes sponsormeddelanden på tröjärmar för första gången i Premier League.
Could of used these though lads, not a bloody red bird 🙈 pic.twitter.com/B91CAX24kn
— Kev (@kjwhitey) September 17, 2017