Hoppa till huvudinnehåll

Finnkino hittade det fel som orsakat störningar i bolagets webbtjänster – trängsel på webbsidorna

Finnkinos biograf på köpcentret Iso Omena i Esbo i april 2017.
Finnkinos biograf på köpcentret Iso Omena i Esbo i april 2017. Bild: Lehtikuva Finnkino,filmer

Biografkedjan Finnkino har hittat det fel som under julhelgen orsakat störningar i bolagets webbtjänster. Det stora antalet besökare har gjort det svårt att köpa biljetter via bolagets webbsidor.

Biljettförsäljningen på biograferna fungerar normalt, uppger Finnkino.

På juldagen stängde Finnkino sin näthandel och mobilapp eftersom webbsidorna frös, eventuellt på grund av premiären för filmen Frozen 2, eller Frost 2 som den heter på svenska.

Också på annandag jul har det förekommit trängsel på webbsidorna och besökare har varit tvungna att köa till webbsidorna. Den som besöker Finnkinos webbsidor har fått ett meddelande där det framgår hur länge man måste vänta innan webbsidorna öppnas.

Finnkino har på Twitter meddelat att den som reserverat biljetter för annandag jul bör komma till biografen senast 45 minuter före filmens starttid för att lösa ut biljetterna.

Hoppa över Twitterpostning

Artikeln har uppdaterats med uppgiften att felet hittats.

Läs också