Senaste artiklar
Så här undviker du att bli lurad av nätverksförsäljare: ”Akta dig för förhastade beslut och muntliga avtal”
Konsumenter klagar på otydliga avtal och olagliga hälsolöften i samband med nätverksförsäljning. Konsumentrådgivare föreslår timeout om du är osäker på vad du håller på att köpa.
Svårt att få tillbaka pengarna för avbokade utlandsresor: "Vi har hört om kunder som fått vänta i flera månader"
Om resebolaget avbokar ska resan återbetalas inom 14 dagar.
Konsumentexperter: Det är helt okej att Finnair kräver ansiktsskydd av resenärerna
Företagets ansvar att tjänsterna är trygga.
Vilka rättigheter har en säsongskortsinnehavare? Specialsakkunnig slår fast: "Konsumenten ska alltid erbjudas ersättning"
Ovissa tider för säsongskortsinnehavare.
Kunder har inte ännu fått tillbaka pengar för inställda Julifestivalen - Konsumentverket ger tips för hur du ska gå till väga
Hur länge är det skäligt att vänta på en betalning?
Utredning: Finnair nästan sämst i klassen vad gäller förseningar och ersättningar till kunderna
Finnair förkastar 67 procent av ersättningskraven.
Snöröjare fick exceptionellt mycket negativ respons – besvär mot vem som ska sköta snöröjningen i Vasa förkastades
Entreprenör ville att tekniska nämnden skulle ändra beslut.
Tre dagars köp och uttag dubbeldebiterades från OP:s konton – oklart när kunderna får pengarna tillbaka
Ett tekniskt fel ledde till att kundernas pengar försvann.
Ann-Katrin pressades av hemförsäljare - skrev under avtal om rörrenovering trots att de inte behövde förnyas
Situationen kändes hotfull och otrygg, säger hon.
Aggressiv hemförsäljning ökar - äldre pressas att ingå renoveringsavtal för tiotusentals euro
Klagomål om fräcka hemförsäljare ökar oroväckande.
Betty-Maj använde klädbranschens eget trick emot dem - fick nya kläder gratis
Betty-Maj kom på hur hon kan utnyttja kläders låga kvalitet.
Resemål med zika berättigar till avbokning
Pengar tillbaka också en möjlighet.
Konsumentförbundet: DNA hotar kunder
Teleoperatören DNA har försökt skrämma sina kunder för att hindra dem att byta operatör. Det säger Konsumentförbundet som kräver att operatören genast slutar med den aggressiva marknadsföringen.
Elisa förbjuds ta betalt för pappersräkningar
Markandsdomstolen förbjuder teleoperatören Elisa att ta extra betalt för att skicka pappersräkningar. Företaget hotas av ett vite på 100 000 euro om de går emot domen.