Senaste artiklar
Lokaltapiola halkade på kundvänlig formulering – illa tvungna att skicka ut 800 000 rättelsebrev
Hundratusentals kunder har nu dubbla försäkringar.
Antalet misstänkta nätbedrägerier fördubblades på ett år
I år har det anmälts nästan dubbelt så många misstankar om nätbedrägerier som i fjol, rapporterar försäkrings- och finansrådgivningen Fine.
I år har Fine fått in 450 meddelanden om misstänkt fusk på nätet. De flesta fallen behandlades genom rådgivning.
Hundra fall gick vidare till Banknämnden som har hand om tvister i branschen.
Den vanligaste bedrägeriformen var att kunden styrdes in på en falsk nätsida som liknade en verklig banks webbplats.
Källa: STT
Kunde inte finska – då krävde försäkringsbolaget att kunden själv skulle anställa en tolk: “Jag blev arg och ledsen”
Ifall kunden inte behärskar finska ska kunden anställa tolk.
Näthatsförsäkring lanseras i Finland – experter ifrågasätter nyttan
Ännu oklart om försäkringen kan hjälpa.