Hoppa till huvudinnehåll

Senaste artiklar

Syskonen Prozorov och barnjungfrun Njanja.

Teaterrecension: Hett, rastlöst och hungrigt när Tjechovs Tre systrar kliver in i vår tid

Nationalteaterns version är ett kollektivdrama i megaformat.

Hela ensemblen på ÅSTs scen.

Tomas Jansson: Den teaterproduktionen avgjorde min framtid

Åbo Svenska Teaters Måsen 1988 blev vändpunkten.

Foto från Dead Centres produktion Chekhov's first play

Teaterrecension: Med rivningskulan genom Tjechovs förstlingsverk

Dead Centre har gästat Finland med ”Chekhov’s First Play”.

Anna-Lena Laurén.

Blir världen bättre av att läsa ryska klassiker?

Anna-Lena Laurén började förstå Ryssland genom litteraturen.

Scenbild ur Borderlineprocessionen.

Nuet som teater

Tomas Jansson besöker tyska Theatertreffen.

Scen ur föreställningen Just filming.

Teaterrecension: Hur recensera en pjäs som verkar obegriplig

Kristan Smeds "just filming" på Nationalteatern.

sadie jones

Från manussnickare till best-sellerförfattare

Sadie Jones kan konsten att berätta en historia.

Foto från clownteatergruppen Red Nose Clubs uppsättning av Tjechovs Måsen.

Tjechovklassiker i seg clownteaterversion

Red Nose Club jubilerar med en uppsättning av Måsen.

Föreställningen Två män i ett tält 3 - En komet kommer hem, på Hangö teaterträff

En lördag på Hangö teaterträff

Ett första besök på Hangö teaterträff, samt gamla minnen.

scenbild ur uppsättningen av Morbror Vanja

Rikssvensk Morbror Vanja till Tammerfors teaterfestival

Uppmärksammad Tjechovtolkning till Finland

Foto från Teater Mars och Ozonteaterns uppsättning av Måsen.

När alla gör sin egen pjäs

Tjechovs Måsen i vacklande regi på Universum.

Kati Outinen

Skrattmåsen eller gråtmåsen?

Skall man skratta eller gråta när man ser en pjäs av Tjechov