Senaste artiklar
Yle undersöker: Finländskt godis har upp till fyrtiofaldiga halter av ett ämne som EU förbjudit
Tillverkare kan tvingas dra tillbaka produkter.
”Skjut vem som helst i Guccikeps eller Haglöfsjacka” – varumärken som kidnappats av de svenska gängen
Friluftskläder har blivit populära inom den svenska gängkulturen. Genom Haglöfsjackorna kommunicerar de kriminella gängtillhörighet. Vilken roll spelar deras kläder och hur påverkas varumärket?
Teknologijättarna står stabilt på toppen: ”Världens starkaste varumärken berättar mycket om det liv vi lever i dag”
Ny jämförelse visar vilka företag som är mest värdefulla.
Söndrig maskin orsakade tomma pastahyllor – nu är det fixat och makaronerna kan åter flöda
Myllyn Paras återkallade produkter efter metall i pasta.
Hangöbördiga bastuugnstillverkaren Sauna 360 såld till amerikansk koncern
Affären ska inte leda till nedskärningar i Hangö.
Svårt att få ensamrätt på en bokstav: ”Hundra procent sannolikt att Twitter stäms”, säger upphovsrättsexpert
Musk skrotade ett varumärke värt mellan 4 och 20 miljarder.
Mökki-müsli och Auranna-kläder dök upp på ryska Stockmann – fejkvarumärken rider på finsk framtoning
Ryska produkter marknadsförs med finskhet.
Raseborgarna både belåtna och besvikna med sin hemstad
Undersökningen bidrar till Raseborgs varumärke.
Yle utsågs till årets varumärke
Tidigare har också Marimekko fått utmärkelsen.
Malin, 24 år: "En arbetsmiljö ska vara trygg och positiv" – unga arbetstagare prioriterar pålitlighet och varumärken
Arbetsgivarens värden viktiga för arbetstagaren.
Karleby har ett nytt varumärke - hörnstenarna är hav, historia och internationalism
Helheten kostade 100 000 euro.
Yle tredje bland mest uppskattade varumärken i Finland och första bland medievarumärken 2020
Finländarna värderar varumärket Yle allt högre.
Johanna Tuuri blir Yles chef för samhällsrelationer och Janne Saarinen Yles varumärkeschef
Tuuri tillträder den 17 augusti och Saarinen den 1 september
Har varumärket Eskimo kommit till vägs ände? I USA måste glasspinnen byta namn för att inte diskriminera folkgrupp
Här hemma har Eskimopinnar marknadsförts sedan 1968.
Kolumn: Kanye West rappar om Jesus och vill att frun Kim Kardashian ska klä på sig - konservatism får den kristna högern att gilla hiphop
Varumärket stärks av att vandra mot pk-strömmen.
Hur bra kan du din Tarantino? Lös vårt quiz och imponera på släkt och vänner!
Quentin Tarantino-quiz.
Oscarsgalans röda matta är årets största modeshow
En filmstjärna ska inte bara synas utan också sälja.
Kolla dina nätköp - om du köper produktförfalskning begår du ett brott och produkterna kan vara skadliga
"Om det låter för bra för att vara sant så låt bli köpet."
EU vill förbjuda försäljningen av varumärkeslivsmedel av lägre kvalitet
Samma produkt - andra ingredienser.
Hur ska Sibbo locka turister? Nya näringschefen: ”Vi marknadsför Sibbo som en del av Helsingfors”
För första gången ska en Sibboanställd satsa på turism.
Yle Arenan är det mest uppskattade finländska nätvarumärket 2017
Yle Arenan kom på första plats för femte året i rad.
Helsingfors och Nylands sjukvårdsdistrikt tar i bruk förkortningen HUS
Nämnden för språkminoriteten avgjorde frågan.
Helsingfors och Nylands sjukvårdsdistrikt vill slopa förkortningen HNS - ny domänförlust för svenskan?
Distriktet skulle framöver heta HUS på finska och svenska.
Helsingfors förändrade sin visuella identitet för 200 000 euro - grafiker jämför med Ellos-katalog från 1987
Stadsvapnet används mer sällan i framtiden.
Nokia fortfarande Finlands toppvarumärke – värdet steg med 56 procent
Bra placeringar också för Kesko och Kone, sämre för Valio.
Kalsongfyllan – hot eller möjlighet?
Kalsarikännit visar det riktiga Finland, inte en glansbild.
Citymarkets fasad i Borgå kan förnyas snart
Klaus Suhonens visioner får både ris och ros.
Vilda visioner för Borgå centrum - träborg och ny fasad för Citymarket
En träborg och ny fasad för Citymarket med i planerna.
Bromarv rustar upp - en skärgårdsby behöver inte vara en belastning
Byarådet i Bromarv har startat en utvecklingsfond.
Saara Aalto, jultomten och bärsmoothies säljer Finland till omvärlden
"Bingo" ropar marknadsförare tack vare Saara Aalto.
Åbo flygplats borde ha ett mer lockande namn
Paavo Nurmi, Moomin och Archipelago föreslås.
Vanda kände sig missförstådd – förnyade varumärket
Vanda har förnyat varumärket medan Helsingfors håller på.
Påkostad kommunreklam ger osäkert resultat
Från tv-reklam till stickade tröjor.
Moomin Characters: Missödena kring Muminfestivalen i Esbo påverkar varumärket negativt
Muminfestivalen har tampats med flera motgångar.
Finländska varumärken kapas i Kina
Tiotals varumärken kapas varje år, många måste köpas fria.
Verkkokauppa.com vann namnstrid mot båtaffär i Helsingfors
Båtaffären får inte använda namnet verkkokauppa.com.
“Hem till oss kommer varken krigsleksaker eller glassiga prinsessor”
Att alla andra har - det spelar ingen roll.
“Låt barnen älska sina varumärken”
Är det dåligt att låta barnen få det som "alla andra har"?
Är märkesvaror värda sitt pris?
Kort sagt: jo. Läs varför.
Yle Arenan toppar lista över varumärken
På andra plats kommer Meteorologiska institutet.
Hur skulle du marknadsföra Svenskfinland?
Vilka är dina bästa tips för att stärka varumärket?
Ananasjuicens bittra eftersmak
Andy Hall hotas av sju års fängelse.
Är Svenskfinland ett brand för dig?
Det finlandssvenska brandet borde poleras.
DI: Microsoft vill sälja varumärket Nokia
Priset på varumärket Nokia ligger kring 7,5 miljarder.
Troligt med fler Nokia-mobiltelefoner i framtiden
Nokia skulle använda sitt varumärke på ett riskfritt sätt.
Armi lever! – leve skaparkraften!
Donner levererar film i samklang med Marimekkos stil.
Vanda marknadsför sig med samma foto som en amerikansk plastikkirurg
I Vanda stads varumärkesbok är största delen av fotona inte från Vanda utan tagna ur globala bildbanker. Stadens näringsdirektör säger att boken bara är ett första utkast och att fotona nu ska bytas ut.
Nya Simolinskyltar förbryllar
Det har dykt upp nya skyltar på och i det gula huset vid Krämaregatan 2 i Borgå. På skyltarna står det Simolin’s, trots att företaget Simolin Oy Ab inte längre har någon verksamhet i huset.
Våga tro på den lilla hjälten inombords
Multikonstären Stefan Lindfors vill inspirera och väcka entusiasm. Ett starkt varumärke kräver en stark tro på sig själv och sin produkt. Men mera samarbete och kommunikation behövs om det ska lyckas, säger Lindfors
Läcka: Nokiatelefonerna blir Microsoft Mobile
Nokia kommer att byta namn till Microsoft Mobile efter Microsoftaffären. Det skriver webbplatsen Nokia Poweruser som koncentrerar sig på Nokianyheter och hänvisar till ett PM som har läckt ut.