Hoppa till huvudinnehåll

Senaste artiklar

Ett fotomontage med en bild på en person i regnjacka, en Haglöfslogga, polisens avspärrningstejp, en Guccisneaker, ett skotthål i ett fönster och en svat dunjacka.

”Skjut vem som helst i Guccikeps eller Haglöfsjacka” – varumärken som kidnappats av de svenska gängen

Friluftskläder har blivit populära inom den svenska gängkulturen. Genom Haglöfsjackorna kommunicerar de kriminella gängtillhörighet. Vilken roll spelar deras kläder och hur påverkas varumärket?

Sauna jossa vesikiulu ja -kauha

Hangöbördiga bastuugnstillverkaren Sauna 360 såld till amerikansk koncern

Affären ska inte leda till nedskärningar i Hangö.

Ett klocktorn

Raseborgarna både belåtna och besvikna med sin hemstad

Undersökningen bidrar till Raseborgs varumärke.

Yleisradio-logotyp på en flagga och på en gråhusvägg i bakgrunden.

Yle utsågs till årets varumärke

Tidigare har också Marimekko fått utmärkelsen.

Seurue ruokapöydän ääressä puutarhassa katselee Yle Areenaa kännykältä.

Yle tredje bland mest uppskattade varumärken i Finland och första bland medievarumärken 2020

Finländarna värderar varumärket Yle allt högre.

Potretit Johanna Tuurista ja Janne Saarisesta

Johanna Tuuri blir Yles chef för samhällsrelationer och Janne Saarinen Yles varumärkeschef

Tuuri tillträder den 17 augusti och Saarinen den 1 september

Saoirse Ronan på röda mattan inför Oscarsgalan 2018.

Oscarsgalans röda matta är årets största modeshow

En filmstjärna ska inte bara synas utan också sälja.

En mobil och en datorskärm som båda visar Yle Arenans utbud.

Yle Arenan är det mest uppskattade finländska nätvarumärket 2017

Yle Arenan kom på första plats för femte året i rad.

Mejlans sjukhus i oktober 2014

Helsingfors och Nylands sjukvårdsdistrikt tar i bruk förkortningen HUS

Nämnden för språkminoriteten avgjorde frågan.

Nokias huvudkontor i Esbo.

Nokia fortfarande Finlands toppvarumärke – värdet steg med 56 procent

Bra placeringar också för Kesko och Kone, sämre för Valio.

En tecknad man och kvinna i kalsonger. Emoji.

Kalsongfyllan – hot eller möjlighet?

Kalsarikännit visar det riktiga Finland, inte en glansbild.

citymarket

Citymarkets fasad i Borgå kan förnyas snart

Klaus Suhonens visioner får både ris och ros.

Idéskiss över Borgå centrum

Vilda visioner för Borgå centrum - träborg och ny fasad för Citymarket

En träborg och ny fasad för Citymarket med i planerna.

Hamnbyggnad och brygga i Bromarv

Bromarv rustar upp - en skärgårdsby behöver inte vara en belastning

Byarådet i Bromarv har startat en utvecklingsfond.

Saara Aalto uppträder i Helsingfors den 5.12.2016

Saara Aalto, jultomten och bärsmoothies säljer Finland till omvärlden

"Bingo" ropar marknadsförare tack vare Saara Aalto.

Fasaden på Åbo flygplats. På taket står skylten Finavia Turku Airport

Åbo flygplats borde ha ett mer lockande namn

Paavo Nurmi, Moomin och Archipelago föreslås.

Vandas varumärkesbok.

Vanda kände sig missförstådd – förnyade varumärket

Vanda har förnyat varumärket medan Helsingfors håller på.

Kommunmarknadsföring från Raseborg, Kimitoön, Borgå och Kristinestad.

Påkostad kommunreklam ger osäkert resultat

Från tv-reklam till stickade tröjor.

minna parikka

Finländska varumärken kapas i Kina

Tiotals varumärken kapas varje år, många måste köpas fria.

Varumärken

Verkkokauppa.com vann namnstrid mot båtaffär i Helsingfors

Båtaffären får inte använda namnet verkkokauppa.com.

Natalie Klötzer, privatperson

“Hem till oss kommer varken krigsleksaker eller glassiga prinsessor”

Att alla andra har - det spelar ingen roll.

Leksaker för barn.

“Låt barnen älska sina varumärken”

Är det dåligt att låta barnen få det som "alla andra har"?

Kungskonsumenten testar hörlurar.

Är märkesvaror värda sitt pris?

Kort sagt: jo. Läs varför.

Yle Arenans startsida

Yle Arenan toppar lista över varumärken

På andra plats kommer Meteorologiska institutet.

Anka

Hur skulle du marknadsföra Svenskfinland?

Vilka är dina bästa tips för att stärka varumärket?

Bangkok

Ananasjuicens bittra eftersmak

Andy Hall hotas av sju års fängelse.

Erik Bäckman

Är Svenskfinland ett brand för dig?

Det finlandssvenska brandet borde poleras.

En mobiltelefon med Microsofts logotyp på skärmen.

DI: Microsoft vill sälja varumärket Nokia

Priset på varumärket Nokia ligger kring 7,5 miljarder.

Navigering med Nokia Lumia 925.

Troligt med fler Nokia-mobiltelefoner i framtiden

Nokia skulle använda sitt varumärke på ett riskfritt sätt.

Minna Haapkylä som Armi Ratia i filmen Armi elää!

Armi lever! – leve skaparkraften!

Donner levererar film i samklang med Marimekkos stil.

Vanda stads varumärke

Vanda marknadsför sig med samma foto som en amerikansk plastikkirurg

I Vanda stads varumärkesbok är största delen av fotona inte från Vanda utan tagna ur globala bildbanker. Stadens näringsdirektör säger att boken bara är ett första utkast och att fotona nu ska bytas ut.

Simolinhuset i Borgå

Nya Simolinskyltar förbryllar

Det har dykt upp nya skyltar på och i det gula huset vid Krämaregatan 2 i Borgå. På skyltarna står det Simolin’s, trots att företaget Simolin Oy Ab inte längre har någon verksamhet i huset.

Stefan Lindfors föreläser i Vasa

Våga tro på den lilla hjälten inombords

Multikonstären Stefan Lindfors vill inspirera och väcka entusiasm. Ett starkt varumärke kräver en stark tro på sig själv och sin produkt. Men mera samarbete och kommunikation behövs om det ska lyckas, säger Lindfors

Läcka: Nokiatelefonerna blir Microsoft Mobile

Nokia kommer att byta namn till Microsoft Mobile efter Microsoftaffären. Det skriver webbplatsen Nokia Poweruser som koncentrerar sig på Nokianyheter och hänvisar till ett PM som har läckt ut.

Visa fler Du är på sida 1, gå till följande sida