Senaste artiklar
Raseborgs stad vill skärpa sin image och locka nya invånare
Staden är på jakt efter det äkta Raseborg.
Nya EU-regler kan ge digitala jättar massiva böter: “Inte vi som måste anpassa oss till plattformarna - de måste anpassa sig till Europa”
EU vill tvinga giganterna att ta ett större ansvar.
“Det är härligt att se hur populärt Hangö har blivit” - nya turistchefen vill samarbeta med invånarna för att locka mera turister
Kira Marschan började som turistchef den 1 december.
Ingå kommuns glada reklamkampanj väcker önskad uppmärksamhet - responsen har varit positiv till 99,9 procent
2021 planerar Ingå satsa 91 800 euro på marknadsföring.
Karleby vänder den pinsamma marknadsföringsmissen till sin fördel - lanserar t-skjortor med texten Kuk Kula
Intäkterna till välgörenhet.
Marknadsföringsmissen som gjorde Karleby till Kuk-kula kan föra med sig något gott också – gav staden en massa synlighet
Den söta sälen med konstiga texten blev viral.
Influerare tjänar allt mer och har inga tydliga regler: "Jag vill ändå känna att det jag publicerar är det jag tycker och tänker"
"Influerare borde tillsammans tänka ut regler".
Karleby har ett nytt varumärke - hörnstenarna är hav, historia och internationalism
Helheten kostade 100 000 euro.
Hållbart klädmode ger fart åt finländsk design - “Vi små producenter kan bli de som vinner”
Närproducerade kläder trumf för små klädföretag.
"Finska turister har hittat hit i år och kommer säkert göra det kring julen också" – julsäsongen inget orosmoment i Borgå
Lovisa satsar också på shopping och skippar stora jippon.
Två av tre finländare vill förbjuda telefonförsäljning – Konkurrens- och konsumentverket föreslår att man begränsar verksamheten
Borde alla telefonköp kräva en skriftlig bekräftelse?
Extra långa pålar behövs på Slussentomter i Sjundeå - kommunen sänker priset
Coronakrisen har stört marknadsföringen.
Tullen stoppar leksaker avsedda för nöjesparker – en tredjedel har fel
Tester visade att kramdjur var farliga.
Koskenkorva och Svartholm ska locka inhemska turister till Östnyland - annorlunda sommar för turismbranschen
Mångas semesterplaner är ännu öppna.
Finlandssvensk idétävling väckte internationellt intresse - över 200 ville bidra till att lösa coronakrisen
Hankengäng ville bidra till att lösa coronakrisen i Finland.
Karleby satsar på nytt varumärke – Karlebyborna ska få påverka
Handlar om ny slogan, logo och marknadsföring.
KKV: Veikkaus marknadsföring följer inte bolagets principer om ansvarsfull verksamhet
Veikkaus borde enligt KKV förnya sin marknadsföring.
Veikkaus inför obligatorisk ID-kontroll och minskar antalet spelautomater med 8 000
"Vi har misslyckats med att minska på spelberoendet."
Tipsbolaget Veikkaus presenterar åtgärder för att förbättra sitt rykte
Åtgärderna ska minska risken för spelberoende.
Nooah Riijärvi, 18 år, skapar jobb åt sig själv med att hjälpa företag marknadsföra sig på sociala medier
Vill aldrig mera jobba för någon annan.
Reklamen är ett steg före dig
Reklamen påverkar dig varje dag.
Recensioner på nätet kan vara konstkritik av hög kvalitet - eller okritisk marknadsföring
På nätet kan vad som helst kallas för en recension.
“Min roll är lika paradoxal och tudelad som hela Veikkaus existens” - Juha Pantzar från Garantistiftelsen ny styrelsemedlem i Veikkaus
Pantzar ska maximera vinsten, men jobbar mot spelberoende.
Oliver Helander ska sätta Raseborg på kartan - staden föreslås sponsra spjutkastaren
Raseborg beredd betala 10 000 euro för synlighet.
Samarbete och branding ledorden i Medborgarinstitutens framtid – "vi vill leva med i tiden och helst vara steget före"
Medborgarinstituten vill nå ut till en större målgrupp.
Tobaksbolag stoppar kampanj på sociala medier – bröt mot sina egna regler
Kampanjen använde sig av så kallade influerare.
Borgå stad betalar för smicker på sociala medier, och det fungerar
Borgå anlitar kända influencers för att marknadsföra staden.
Ökad kreativitet var målet när Lovisabor samlades till workshop: "Det är en egenskap vi alla besitter men måste träna upp"
Staden ordnade workshop i kreativt tänkande.
Borgå satsar en halv miljon euro på mångsidig marknadsföring: ”Den vanliga Borgåbon är vår bästa ambassadör”
Tv-reklam och synlighet på flygplatsen har Borgå satsat på.
Ljuskäglan faller på hela Västnyland - det är bara bra om det finns flera datacentralstomter, säger stadsdirektören i Hangö om Ingåplanerna
En etablering leder ofta till att andra följer efter.
Från Östersjöns dotter till influerarnas favorit – Helsingfors marknadsföring har ändrats genom tiderna
Helsingfors marknadsfördes med affischer och Havis Amanda.
LU: Ingen festival med iskaruseller i Lojo i vinter
Festivalen ordnades första gången i vintras, då kom 20 000.
Smygreklamen breder ut sig på Instagram – Milja är mikroinfluerare och noga med när hon gör reklam
Med 2 400 följare anses hon mer äkta än de stora fiskarna.
Biodling oftast en bisyssla i skärgården – men efterfrågan på lokala honungsprodukter är stor
Biodling och honung lockar även om det inte är en guldgruva.
Kunder som klagat på Nokian Renkaats manipulerade testresultat blir utan ersättning
De däck som såldes i butikerna ska ha varit felfria.
Vinkännare: Konsumenterna borde få veta vad de betalar för
Viner blandas industriellt för att passa en nordisk smak.
Amanda dansar och sjunger för 2,7 miljoner följare - agenturer jagar nya influencers också i Finland
Växande miljonbusiness kring finska influencers.
Linnan apteekki i Åbo marknadsförde cannabispreparat
Apoteket har försatts i marknadsföringsförbud.
Ett hundratal personer övernattade mellan butikshyllorna: "Det är nästan som att vara på semester"
Glada miner trots att det inte var lätt att sova.
Borgåbornas personliga berättelser blev kortfilmer: "Här sjunger till och med fåglarna på svenska"
Sju filmer där invånarna berättar sina minnen.
Influencers – vad är de, varför är de viktiga för företag och varför är det en riskfylld karriärväg?
"Oerhört många som tävlar om en oerhört begränsad marknad."
Nu ska det bli ordning på gatureklamen i Karis och Ekenäs
Enhetliga skyltar och elektronisk reklam tas i bruk.
Hur ska Sibbo locka turister? Nya näringschefen: ”Vi marknadsför Sibbo som en del av Helsingfors”
För första gången ska en Sibboanställd satsa på turism.
Facebook: Cambridge Analytica kan ha fått uppgifter om 87 miljoner användare
Tidigare trodde man att 50 miljoner användare drabbats.
Borgå vill att du berättar om dina drömmar på video
Borgå vill höra invånarna då nya strategin görs upp.
Hangö och Raseborg bäddar för datacentral i regionen - marknadsförs som Hanko Data Parks också i Karis och Ekenäs
Fyra tomter är reserverade för ändamålet.
Hotellverksamhet i Villa Ybbersnäs fortfarande inte tillåten - missvisande marknadsföring korrigerades efter anmärkning av Pargas stad
Endast konferensverksamhet i huset, uppger Strandbo Group.
Livskvaliteten och Cittaslow-tänket har fallit i glömska – nu vill Kristinestad rebranda sig
Staden blev antagen till Cittaslow-nätverket 2011.
Därför är geléhallonets dag mindre populär än kanelbullens dag
Etnologiprofessor menar att triviala traditioner är viktiga.
Vargen blev en uggla då konstskolans elever synade Sibbos nya logotyp
"Ögon som tittar rakt på en."