Hoppa till huvudinnehåll

Senaste artiklar

Unipers kolkraftverk Scholven i Gelsenkirchen i Tyskland sommaren 2022.

Marknadsexperter: Fortum borde ha berättat om de ökade riskerna mycket tidigare

Fortum gjorde en 9 miljarders förlust under andra kvartalet.

En närbild på en kvinnas halva ansikte och en liten blomma hon håller vid ögat.

Reklamen är ett steg före dig

Reklamen påverkar dig varje dag.

En skylt med tipsbolaget Veikkaus logo.

Veikkaus lägger kritiserad reklam på hyllan –  Vd: “Vi har begått misstag”

En reklamkampanj väckte diskussion på sociala medier.

Tesla Model 3.

FBI utreder om Tesla försökt vilseleda placerare och kunder

Utredningen gäller Model-3-bilar.

Några personer går över ett övergångsställe vid en väg där många bilar har parkerat.

Nu ska det bli ordning på gatureklamen i Karis och Ekenäs

Enhetliga skyltar och elektronisk reklam tas i bruk.

En bild av Facebooks konto på Facebook. Mark Zuckerberg syns till höger.

Facebook skärper övervakningen av politisk marknadsföring

Annonsörer måste verifiera sig med identitet och position.

Grafikbild med texten, gjorde medierna bort sig?

Gjorde medierna bort sig? - Gjorde HBL sig skyldig till smygreklam?

Gjorde sig HBL skyldig till Smygreklam eller inte? Rösta!

En snabb googlesökning ger många resultat på olika spel där man odlar marijuana.

Reklam för våld och cannabis kan dyka upp i mobilspel för barn

Det är svårt att säga hur man undviker reklamen.

Alma Medias tryckpress.

Framgångsrikt kvartal för Alma Media - men annonsmarknaden sviktar

Finlands ekonomi växer, men inte annonseringen.

Å communications designer Sam Sihvonen och VD Sanna-Maria Sarelius utanför dörren till sitt kontor

Åbobyrå kommunicerar på kundens villkor

Å Communications är ÅU-förlagets kommersiella kommunikatör.

Wilhelm Barner-Rasmussen är professor i företagsekonomi vid Åbo Akademi.

Plugga vid ÅA: Internationell marknadsföring

Etiken viktig i internationell marknadsföring vid Åbohanken.

Bilreklam på nätet som lovar en bil till halva priset

Oklara prisuppgifter vanliga i bilreklamer

Myndigheterna hittade i fjol många brister.

Medlem av den fosterländska organisationen Soldiers of Odin.

Soldiers of Odin delade ut direktreklam i Karleby

Karlebybor fick flygblad rakt ner i postlådan.

tidninngar på fönsterbrädet

”Annonser i Östnyland är jätteviktiga för oss”

Annonsörer avvaktar hur prenumeranterna beter sig.

Stina Heikkilä.

Förbundspennan: Räcker det att vara bäst?

Klädmärke sponsrar bara personer med mer än 300 000 följare.

Åbohallen.

Åbohallen byter namn efter köttkrig

Får snart sitt femte namn.

Sommarbussen i Hangö parkerad vid De fyra vindarnas hus.

Hangös dubbeldäckare sönder - ersättande buss trafikerar

Osäkert om och när dubbeldäckaren kan börja trafikera igen.

Reklamkampanj i huvudstadsregionen

Raseborg marknadsför sig i ny kampanj

Målgruppen finns i Nyland, särskilt huvudstadsregionen.

"Precis som med bastun, känner vi stolthet över Nokia"

Nokia säljer sin mobilverksamhet till Microsoft. I grund och botten handlar det här om business, men eftersom varumärket och företaget har långa traditioner, och är det som satt Finland på världskartan, så finns det ett väldigt starkt det emotionellt värde i affären.

Iphone telefon mot svart bakgrund

Idas arkivblogg: Älska dina prylar såsom dig själv

Varför är det så lätt att bli småkär i sin iPhone?

ars 11

Företagen bakom konsten

Kiasma sponsoreras