Senaste artiklar
Fiskars försäljning lider av att kunderna blivit försiktiga
Designproduktbolaget Fiskars försäljning minskade under slutet av fjolåret för att kunderna blivit försiktiga.
Den jämförbara omsättningen krympte med 12 procent under årets sista kvartal jämfört med samma period 2021. Omsättningen uppgick till 304 miljoner euro.
Vd Nathalie Ahlström säger att den låga konsumenttilltron i kombination med återförsäljarnas stora varulager ledde till oväntat små beställningar från kunderna särskilt på marknaden i USA.
Fiskars jämförbara rörelsevinst minskade till 29,7 miljoner euro i oktober–december 2022, jämfört med 32,2 miljoner euro ett år tidigare.
Så här undviker du att bli lurad av nätverksförsäljare: ”Akta dig för förhastade beslut och muntliga avtal”
Konsumenter klagar på otydliga avtal och olagliga hälsolöften i samband med nätverksförsäljning. Konsumentrådgivare föreslår timeout om du är osäker på vad du håller på att köpa.
Brist på grafikkort och mikrovågsugnar utmanar återförsäljarna – ett litet datachip ställer till stor oreda på marknaden
Bristen på halvledare fortsätter att utmana marknaden.
ÅST varnar för biljettåterförsäljare
Samma biljett kan säljas flera gånger.