Senaste artiklar
Snöplogsförare i Pargas har bråda dagar: "Genom att prioritera och vänta med att ploga mindre gator går det ihop"
Det är viktigt att sänka hastigheten.
Vasa förbättrar utebelysning och trafikljus – betydande investeringar under de närmaste åren
Vasa satsar betydande summor på utebelysning, trafikljus, kameraövervakning och datakommunikation under de närmaste åren. Destia kommer att utföra arbetet.
Nytt viltstängsel gör motorvägen tryggare väster om Borgå
Det nya viltstängslet är fyra kilometer långt.
"Be om ursäkt och dra tillbaka era räkningar" – tvist om vägbruksavgifter seglar upp på Storpellinge i Borgå
Väglaget har infört en bruksavgift för icke-medlemmar.
Snöröjarna är redo för vintern – vinterredskapen är framme och saltspridarna servade
15 000 ton salt i lager på Vasklot.
Terranor tar över ansvaret för de västnyländska vägarna
Tidigare har Destia skött vägunderhållet.
Ahlström säljer gamla vägverket Destia till utlandet - nya ägaren verkar i Europa, Mellanöstern och Afrika
Försörjningsberedskapscentralen ser inga problem.
Ny strejk påverkar vägunderhållet i flera dagar – Destia vill sänka de anställdas löner
Fackförbundet JHL inleder ny strejk vid Destia.
Grovt krossgrus ställde till det för bilister i helgen
Grusbumlingar repade bilrutor och lackering i Raseborg.
Snöröjarna jobbar så fort de kan: "Nu får det gärna ta en tid innan det kommer mera snö, så att vi hinner köra bort snön från trottoarerna"
Vinden och den blöta snön gjorde plogningen extra utmanande.
Tom Eliasson efter 40 år av vägarbete: Stora vägar i Västnyland får betyget nöjaktigt, men många små vägar är i dåligt skick
Eliasson går i pension i februari, tar semester först.
Destias Tom Eliasson: Vägar på landsbygden blir lidande när pengarna går till livligt trafikerade vägar innanför Ring III
Ihållande regn har gjort att grusvägarna är i dåligt skick.
Vattenrör gick återigen sönder på Tavastvägen - Destia: "Mycket svårt att förutse"
Femte vattenrörsolyckan under gaturenoveringens gång.
Materialkostnader godkänns okritiskt - NTM-centralen kan inte granska sina egna beställningar
Myndigheten kan inte få bevis för grustransporterna.
Samarbetsförhandlingar kan innebära en halvering av personalstyrkan för Kuntec
Dålig ekonomi är orsaken - upp till 100 kan bli uppsagda.
Pargas stadsstyrelse ryter till: Vägunderhållet måste bli bättre på Norrskata
Pargas stad kommer att kontakta Destia i frågan.
NTM-centralen kan inte visa vart gruset körs - Invånare: "Tyder på att någonting är mörkat"
Destia ger inga bevis för grustransporter.
Västmetrobolagets anvisningar oklara - hovrätten sänkte summan som Destia dömts att betala
Tvisten gäller sträckan mellan Kägeludden och Drumsö.
Hård vind och halka skickade buss i diket i Vörå
Bara chauffören var i bussen.
Taxichaufför hotar med att lämna barnen hemma om vägarna inte sandas - så halt att Destias egen bil åkte ner i diket
Sandningsbilen körde själv i diket på grund av halkan.
Invånare vid Västeruddsvägen vill veta vart 200 lastbilslass försvann – Destias transportuppgifter affärshemlighet
Ord står mot ord, NTM-centralen ger inga skriftliga bevis.
Bybor och kommunledning överens om Österövägen – kräver bättre underhåll
Lobbar tillsammans för att statlig väg ska skötas bättre.
Österövägen inte körbar, klagar invånare – Vörå kommun lovar lobba vidare
Statlig väg som underhålls av Destia.
Solfvägen: ”Absolut ingenting händer. Man försöker bara lappa med stenålderssystem.”
Solfvägen söder om Vasa är ett enda lapptäcke.
Vörå vill avsluta motocrossbana – erbjuder i stället andra alternativ
Senast i augusti ska marken vara utjämnad.
Förslag: Destia river olovlig motorcrossbana i Vörå
NTM-centralen föreslår att man planterar skog på området.
Sandningsbilarna i Östnyland går på högvarv i blixthalkan
Det är otroligt halt i Östnyland just nu.
Krokbyvägen i Tenala blir allt sämre - statens vägpengar är slut, lappar vägar endast då det behövs
Grusväg i Raseborg allt gropigare.
Räddningsverket i Östnyland hade en brådskande kväll på grund av snöovädret: "Vi klarade det med nöd och näppe"
86 rapporterade olyckor men siffran torde stiga.
Hoppet lever än hos motocrossförarna i Vörå
Destia förbjöd verksamheten vid motocrossbanan i Vörå.
Rättegång om västmetrobygge - Destia får betala rättegångskostnaderna
Destia och Länsimetro Oy i Esbo tingsrätt.
Arbetena fortsätter på Pojoviksbron i Ekenäs
Nu repareras fogar i bron.
Sänkta hastigheter mellan Hangö och Sjundeå
Hastigheterna har sänkts från 100 till 80 km/h.
Destias vd lämnar överraskande sin post
Hannu Leinonen har arbetat för bolaget i åtta år.
Trafikkaoset i Ekenäs - så här svarar ansvariga Destia
Många saker gick fel på måndag kväll då bron asfalterades.
Trafikkaos i Ekenäs - det brast i informationen
Asfalteringsarbeten skapade långa köer.
Bryggbygget på Utö blir klart i tid, trots kassunmissöde
Bryggan färdig i slutet av augusti, intygar entreprenören.
Lång mild vinter syns som gropar i vägarna på våren
De små asfaltvägarna är fulla av gropar.
Destia tillåter inte motocrossbana i Vörå
Entusiast tror att verksamheten blir okontrollerad.
Kivimo-färjans färjefäste i Roslax byggs om
Leder till buller och störningar längs Skärgårdens Ringväg.
Så här kan din väg se ut efter vintern
Vägarna behöver mer än bara enstaka plåster.
De vill rädda motorcrossbanan i Vörå
Muntligt lov finns och förvåningen över klagomålen är stor.
Olovlig motorsportbana stör grannar i Vörå
Markägaren Destia sannolikt omedveten om banan.
Nykarleby stad kräver bättre vägskötsel
Bussbolag rädda för passagerarnas liv.
Munsalavägen hyvlas som bäst
Fanns fortfarande isvallar som var upp till fem cm höga.
Kommunerna kräver bättre vinterunderhåll på riksväg åtta
Chaufförerna hoppas att ens nuvarande regler skulle följas.
Västmetrobolaget grälar om miljonbelopp med entreprenörerna
Entreprenörer anklagar bolaget för bristande kompetens.
Sidebyvägen skadad
Det är som att köra över en tvättbräda, trots att ytbeläggningen inte är mer än nio månader gammal. Grävarbeten har rivit upp vägytan i Sideby. Flera bybor är irriterade, bland annat Bror Eriksson.
Staten sålde Destia
Det statligt ägda vägbolaget Destia har sålts till investeringsbolaget Alhström Capital för 148 miljoner euro. Försäljningen är ett led i strategin att sälja statlig egendom som regeringen beslöt om i rambudgetförhandlingarna. Fackförbundet JHL anser att Destia såldes till vrakpris.