Hoppa till huvudinnehåll

mediekultur

  • Yles principer för kommunikation

    06.06.2016 Bolaget

    Yle är öppen och offentlig i sin kommunikation.

    Vi kommunicerar öppet och gärna om vår verksamhet. Vi motiverar våra beslut på ett gott sätt. Vi väljer rätt talesperson, ton, kommunikationssätt och kanal för varje målgrupp.

  • Aller Media-direktör avgår i Danmark

    20.06.2014 Utrikes

    Utgivningsdirektören i mediakoncernen Aller Media i Danmark lämnat sin post på grund av de arbetsmetoder som skandaltidningen Se og Hør använt sig av.

  • Mest läst på Svenska.yle.fi 2013

    30.12.2013 Titta och lyssna

    Här är innehållet som har lockat flest användare 2013.

    Rävens läte, en humorvideo över finländarnas beteende i kollektivtrafiken, artikeln om skeden i trosorna och kalkylatorn som jämför grannens inkomster med dina egna. Här är innehållet som har lockat flest användare till Svenska Yles webb i år.

  • Kokotternas guldålder

    20.11.2013 Kultur och nöje

    Offer, fala kvinnor eller sin tids modiga normbrytare? I Kokottien kultakausi undersöker forskaren Harri Kalha imagebygget kring de parisiska varietéscenernas och nöjesetablissemangens kultfigurer vid sekelskiftet 1900.