Hoppa till huvudinnehåll

reklambranschen

  • Place2go lyfter fram företagarna i Raseborg och Hangö med nytt koncept

    11.01.2019 Västnyland

    Hangö och Raseborg är pilotkommuner.

    Lokala företag, hantverkare och arrangörer kan få synlighet via vägskyltarna och nätsidan där ortsbor också presenteras.

  • Smygreklamen breder ut sig på Instagram – Milja är mikroinfluerare och noga med när hon gör reklam

    13.12.2018 Inrikes

    Med 2 400 följare anses hon mer äkta än de stora fiskarna.

    En person med relativt få följare på sociala medier anses vara “mer äkta” än en som har många följare och kan därför sprida reklambudskap effektivt, säger reklambranschen. Men flera influerare är otydliga med vilket innehåll som är gjort på uppdrag av företag.

  • Allt fler flyr reklamen på nätet

    21.08.2015 Inrikes

    Närmare 20 procent av finländarna blockerar reklam.

    Omkring var femte finländska internetanvändare blockerar reklam på internet, och andelen har ökat snabbt under senare år. Det här får konsekvenser både för innehållsproducenter och allmänheten.

  • Tv vs verklighet: Reklambranschen

    17.06.2015 X3M

    Reklamnissar berättar om verklighetens reklambyråer.

    Hur verklighetstrogna är serier som Mad men och House of lies när det kommer till reklambranschen? Reklamnissarna Hanna Sjöberg och Sebu Björklund berättar.

  • Från potatiskällare till miljonföretag

    30.01.2014 Österbotten

    På några år har Tetrix i Jakobstad nått en omsättning på en miljon och fem anställda. Det började som ett enmansföretag i en potatiskällare i Kisor 2006. I dag kunde vd Mats Sandvik inviga nyrenoverade utrymmen i gamla järnvägsstationen.

  • Företag fuskar med marknadsföringen

    26.09.2013 Inrikes

    Företag testar allt oftare gränserna i sin marknadsföring. Det är vanligt att man använder statistik selektivt eller låter bli att ge ut viktig information om produkten, säger Åke Finne, lektor i marknadsföring vid Hanken i Helsingfors.

  • Reklamproffs: Marknadsföring kan bli Finlands nya Nokia

    04.09.2013 Huvudstadsregionen

    Den prisbelönte Niklas Lilja är mycket bra på reklam. Bara han tror på produkten. – Jag måste tro på en produkt, eller åtminstone måste någon aspekt av den vara till nytta eller nöje i människors liv.

  • 500 Facebook-vänner för att bli anställd?

    07.12.2012 Inrikes

    När man ska anställa människor är social kompetens ofta ett viktigt krav. Wille Wilenius, vd vid kommunikationsbyrån Bulevardin Viestintä, har gått in för att titta på antalet Facebook-vänner. Helst ska man ha över 500 stycken.

  • Storbritannien: Femåringar bekymrade över sitt utseende

    31.05.2012 Utrikes

    Barn så unga som fem år kan gå omkring och uppleva sig som feta och fula. Det här visar en stort upplagd parlamentarisk rapport från Storbritannien.

  • Reklambolag försvarar alkoholreklam

    24.05.2012 Inrikes

    Ett lagförslag som skulle begränsa alkoholreklam upprör reklambranschen. Reklammakarna svarar på hotet om att förbjuda alkoholreklam utomhus med en uppseendeväckande reklamkampanj som kom in i gatubilden i början av veckan.