Hoppa till huvudinnehåll

reklambyråer

  • "Snusreklamen fick mig att tänka om" - Oona Hagman vill öppna debatten om reklametik

    03.10.2017 Kultur och nöje

    Stormar på sociala medier tyder på behov av diskussion.

    Det behövs en bredare och mer öppen diskussion om etiken i all den reklam som tutas ut i medier dagligen, anser reklamkonsulten Oona Hagman. Det var en snusreklam som fick henne att tänka om.

  • Infarten till Hangö snyggas upp

    14.02.2017 Västnyland

    Reklamskyltar ska sättas upp enligt system.

    Skyltarna längs Sandövägen i Hangö förfular stadsbilden vid infarten till centrum, men nu ska det bli en ändring på det här. Åtminstone om politikerna i tekniska nämnden får välja.

  • Borgås nya skejtvideo sprids i Europa

    30.09.2016 Östnyland

    Kommunförbundet: Satsa på visuell marknadsföring.

    Den här sortens marknadsföring är rätt häftigt. Det skriver Kingpin skateboarding på sin webbplats. Andra kommuner borde ta efter Borgå som inte bara tar hand om sina skejtare utan också använder dem till sin fördel. Sidan som har 350 000 facebookföljare har lagt upp Borgås nya skejtvideo ”Skejtarens Borgå” på sin webbplats.

  • Succémorgons turistbyrå: Mariehamn

    19.05.2016 X3M

    "Nordens sjätte, kanske minsta, men bästa huvudstad.”

    Sagt om Mariehamn: "Nordens sjätte, kanske minsta, men bästa huvudstad.”

  • Succémorgons turistbyrå: Pojo - en historisk bottennotering

    16.02.2016 X3M

    Sagt om Pojo: Pojo heter Pohja på finska. Det betyder botten

    Sagt om Pojo: Pojo heter Pohja på finska. Det betyder botten...

  • Åke Finne: ”All reklam är inte bra reklam”

    07.08.2015 Samhälle

    SD:s reklam är inte bra för partiet.

    Då politiska budskap får negativ uppmärksamhet blir utfallet sällan positivt för det parti som kommit med dem, säger lektor i marknadsföring Åke Finne. Sverigedemokraterna är inget undantag.

  • Tv vs verklighet: Reklambranschen

    17.06.2015 X3M

    Reklamnissar berättar om verklighetens reklambyråer.

    Hur verklighetstrogna är serier som Mad men och House of lies när det kommer till reklambranschen? Reklamnissarna Hanna Sjöberg och Sebu Björklund berättar.

  • Ungdomar: Reklam naturligt i stadsbilden

    06.09.2013 Inrikes

    Många ungdomar ställer sig kritiska till reklam, men tycker samatidigt att den hör till vardagen. Det framgår ur den nationella ungdomsbarometern. Unga tycker inte att man behöver förbjuda reklam för till exempel alkohol eller sötsaker.

  • Reklamproffs: Marknadsföring kan bli Finlands nya Nokia

    04.09.2013 Huvudstadsregionen

    Den prisbelönte Niklas Lilja är mycket bra på reklam. Bara han tror på produkten. – Jag måste tro på en produkt, eller åtminstone måste någon aspekt av den vara till nytta eller nöje i människors liv.

  • Reklambranschens tuffa tider skrämmer inte i Lovisa

    18.01.2013 Östnyland

    Reklambyrån Peak Press i Lovisa har under sina tolv år vuxit från enmansföretag till ett aktiebolag med åtta fast anställda.

  • Här är SFP:s nya logo

    08.06.2012 Inrikes

    Svenska folkpartiet har presenterat en ny logo i samband med partidagen i Karleby. Enligt ett pressmeddelande har partiet en omfattande organisationsförändring på gång, och förändringen markeras med hjälp av det nya utseendet. Vad tycker du om det nya utseendet? Kommentera gärna!